


Mainos:


Oli öinen Hampurin katu ja oli hiljaista...
Mutta yhtäkkiä tuon hiljaisuuden rikkoo hirmuinen kiljunta:
- Heil Hitler! Heil Hitler! Heil Hitler!
Heti kadulle ilmestyy suuri joukko poliiseja, jotka ryntäävät huutoa kohti. Keskellä katua istuu mukiloitu mies.
Poliisi:
- Kuka täällä huusi `Heil Hitler`!?
Mies:
- Minä!
Poliisi:
- Miksi?
Mies:
- Koska minut yritettiin ryöstää.
Poliisi:
- Miksi helkkarissa te sitten huusitte `Heil Hitler`?
Mies:
- Miksikö? Olisitteko tulleet näin nopeasti, jos olisin huutanut vain apua?
Sähkö on kohta niin kallista,
että poliisit vaihtavat etälamauttimet nokkosiin.
Poliisi löytää kuolleen koiran Nordenskiöldinkadulta.
Hän kaivaa esiin muistivihkonsa ja alkaa kirjoittamaan:
- Löydetty kuollut koira Noord.. äsh, nurd.. äsh nöörd. äsh..
Poliisi tarttuu koiraa tassusta ja raahaa sen Reijolankadulle ja kirjoittaa vihkoonsa:
- löydetty kuollut koira Reijolankadulta.
Poliisi pysäytti blondin, joka ajoi väärään suuntaan yksisuuntaisella tiellä.
Poliisi:
- Tiedättekö, minne olette menossa?
Blondi:
- En, mutta oli se mikä hyvänsä, sen täytyy olla huono paikka, koska kaikki tulevat sieltä pois.
Poliisi kysyy tummalta mieheltä:
- Onko alibi?
Mies:
- Ei... Ali hetero.
Nuori mies halusi sulkea junan ikkunan, mutta ei jaksanut vetää sitä alas.
Viereisellä penkillä istuva Tony Halme nousi ylös ja sulki sen.
Sitten Tony osoitti hauistaan ja sanoi:
- Täytyy olla tätä!
Hetken päästä nuori mies laittoi kätensä hätäjarrun päälle, mutta ei vetänyt sitä.
Halme tuli taas auttamaan ja veti hätäjarrusta, jolloin juna pysähtyi.
Kun poliisi tuli hakemaan Tony Halmetta, nuori mies osoitti otsaansa ja sanoi:
- Täytyy olla myös tätä...
Virolainen Pirita vei suomalaisen poliisin baarista asunnolleen ja hoiti kaiken oikein tyydyttävästi ja taitavasti.
Aamulla hän vieläpä keitti hyvät kahvit ja palvelu jatkui vielä päivänvalossakin.
Poliisin ollessa lähdössä Pirita kysyi:
- Miten on sen maksun kanssa?
Poliisi:
- Kuules nyt tyttö, paina heti mieleesi, että Suomessa poliisille on turha tarjota rahaa.
Pieni poika kysyi poliisilta että eikö sinulla ole pissi hätä, olemme ollut jo 8 tunnin auto matkalla.
Mutta poliisi vastasi:
- En käy ikinä vessassa sillä osaan pidättää.
Hyvä rouva, ajatte tien väärää puolta, poliisi sanoo.
- Voi hyvä konstaapeli, kun tuo toinen puoli on niin täynnä autoja.
Mies oli lomamatkalla Skotlannissa ja poikkesi viskitislaamossa.
Hän käyskenteli ympäriinsä ja sattui onnettomuudeksi putoamaan isoon viskisammioon, johon myös hukkui.
Paikallinen poliisi joutui ilmoittamaan ikävän uutisen leskelle.
Leski purskahti itkuun ja kysyi nyyhkytysten lomassa:
- Haudattiinko hänet Skotlantiin?
Poliisi:
- Ei, vaan hänen ruumiinsa vietiin krematorioon. Ja siinä sitä vasta puuhaa olikin. Ruumis paloi melkein kolme vuorokautta.











