


Mainos:


Turkulainen meni Tampereella ravintolaan ja söi aimo lounaan. Lasku oli 99 euroa 90 centtiä.
Turkulainen antoi tarjoilijalle satasen ja jäi odottamaan vaihtorahaa.
Rahaa ei kuulunut, joten turkulainen alkoi suureen ääneen vaatia vaihtorahaansa.
Tarjoilija tulikin, toi 10 centtiä ja kondomin.
Turkulainen ihmetettelemään:
- Mitäs tämä kondomi oikein tarkoittaa?
Tarjoilija:
- Ettei tuollaisia turkulaisia syntyisi lisää.
Kuka on turkulaisen paras kaveri?
- Se on Mulkukka. Aina kun turkulainen tulee kotiin, hän kysyy: Onk mul kukka soittanu?
Mistä tietää että Turkulainen on tullut vanhaksi?
- Kun se ei ajele enää kännissä fillarilla Ruisrockiin.
Istuipa kerran eräs turkulainen mies puiston penkillä. Hänen viereensä istahti hieno rouva pikkuruisen koiransa kanssa.
Mies kysyi ystävällisesti:
- Minkä rotuinen koiranne on?
Rouva vastasi koppavasti:
- Hän on turkulaisen ja simpanssin risteytys.
Mies:
- Niinkö? Sittenhän se on sukua meille molemmille!
- “Eikö tohon Lukkoon mikään Tepsi“, kysyi turkulainen toiselta.
- “Eiköhän tuolta hihasta vielä jonkinlaista Ässää löydy“, vastasi toinen.
Turkulaispoika oli Helsingissä käymässä ja näki Stockmannilla ensi kertaa hissin. Siihen meni muuan mummeli.
Hetken kuluttua kuului kilahdus, hissin ovi aukesi taas ja siitä astui ulos hemaiseva pimu.
- Ku mää tän muil kerron, ni ei kyl kukka usko!
Mitä turkulainen tekee, kun Tepsi voittaa Suomen mestaruuden?
- Sammuttaa Playstationin.
Turussa suunnitellaan, että Peppi Pitkätossu vaihtaisi sukupuolta ja kirjasarjan uusi nimi olisi Heppi Pitkätossu.
Ehdolla kirjasarjan nimeksi on myös Heppi Pitkätussu, millä tuotaisiin esiin myös sukupuolikäsitteen monimuotoisuus.
Mitä on kaksisataa turkulaista Aurajoen pohjassa?
- Hyvä alku.
Aurajoki tulvi ja autoilijoita kiellettiin ajamasta autolla keskustaan. Kuitenkin veden keskeltä auton katolla seisoi turkulainen viittilöimässä apua.
Pelastajien saapuessa herralta kysyttiin tiukkaan sävyyn, miksi tämä ajoi autonsa opastetauluista huolimatta veden keskelle?
Turkulainen vastasi ja sanoi:
- Kyllä mä näin, että vettä siellä on ja paljon, mutta ensimmäisessä kyltissä luki: TUL-VA.








