


Yhteistyökumppanin mainos:


Hesalaisilla on Linnanmäki ja manselaisilla Särkänniemi. Mitä on turkulaisilla?
- Tienviitta Tampereelle.
Jos Anna Puu olisi turkulainen, mikä hänen nimensä olisi?
- Onk mittä klapei?
Aurajoki tulvi ja autoilijoita kiellettiin ajamasta autolla keskustaan. Kuitenkin veden keskeltä auton katolla seisoi turkulainen viittilöimässä apua.
Pelastajien saapuessa herralta kysyttiin tiukkaan sävyyn, miksi tämä ajoi autonsa opastetauluista huolimatta veden keskelle?
Turkulainen vastasi ja sanoi:
- Kyllä mä näin, että vettä siellä on ja paljon, mutta ensimmäisessä kyltissä luki: TUL-VA.
Turkulaisella nakkikioskilla:
- Saanko kaksi grillimakkaraa, toinen sinapilla, toinen ketsupilla!
- Selvä! Kumpaan laitetaan ketsuppia?
Turkulaisten avioliitot päättyvät kaikki onnettomasti.
- Puolet avioeroon ja puolet kuolemaan.
Tamperelaismies kävi Turussa ja kehaisi kaverilleen:
- Kyä näät turkulaiset likat on niiv viisaita, kun ne pystyy kärestä kattomalla sanoon, että kunka iso miähellä o!
Ja jatkoi:
- Se likka nääs otti mun käteni ja sano: Voi, ku su kätes o ni iso ja mulku o ni pieni!
Turkulainen osti uudet kengät, mutta pani ne heti kotiin päästyään kaappiin.
-Mikset sinä käytä uusia kenkiä? miehen vaimo ihmetteli.
-Olkoon nyt jonkin aikaa kaapissa, turkulainen tuumi. Myyjä sanoi, että ne puristavat pari ensimmäistä viikkoa.
Turussa laulaja Anna Puun nimi sanotaan:
- Anna Klapei.
Tamperelainen poika pyrki uimavalvojaksi ja työhaastattelija kysyi:
- Tiedätkö miten turkulainen pelastetaan hukkumasta?
Poika:
- En.
Työhaastattelija:
- No hyvä, saat paikan!
Istuipa kerran eräs turkulainen mies puiston penkillä. Hänen viereensä istahti hieno rouva pikkuruisen koiransa kanssa.
Mies kysyi ystävällisesti:
- Minkä rotuinen koiranne on?
Rouva vastasi koppavasti:
- Hän on turkulaisen ja simpanssin risteytys.
Mies:
- Niinkö? Sittenhän se on sukua meille molemmille!








