


Mainos:


Miksi hölmöläiset eivät syö suolakurkkuja?
- Pää ei mahdu purkkiin.
Miksi hölmöläinen juoksee sänkyä ympäri?
- Se haluaa saada unen päästä kiinni.
Kaksi hölmöläispoikaa leikki.
Toinen meni laatikkoon piiloon ja toinen yritti arvailla kuka siellä oli.
Hölmöläiset olivat rakentamassa taloa, kun toinen sanoi:
- Hei kaveri, kato. Miks näissä nauloissa on kanta väärässä päässä?
-Ootsä tyhmä? Nehän on talon toista puolta varten
Hölmöläiset ihmettelivät:
- Minkähän takia se tuo taivas on niin korkealla ois niin mukava käydä siellä.
Johon toinen hölmö sai idean:
- Haeppas rovastin tikapuut, niin yritetään kiivetä tuonne korkealle.
Hölmöläiset olivat kylpemässä.
Ako kysyi veljeltään Kakolta:
- Heitetäänkö kylmää vai lämmintä vettä kiukaalle?
Johon Kako vastasi:
- Heitä lämmintä vettä, niin säästyy sähköä.
Hölmöläispariskunta osti kammariin uuden vaatekaapin, jossa oli oven sisäpuolella kokovartalopeili. Avattuaan kaapin oven, hämmästyi mies kovasti.
-Tulehan vaimo katsomaan! Täällä kaapissa on joku mies sisällä.
Vaimo tuli katsomaan ja taivasteli:
-No, johan on! Ja vielä jonkun akan kanssa
Kaks miestä on hirvimetsältä tulossa kävellen kun yhtäkkiä toinen miehistä saa sairaskohtauksen ja lyyhistyy maahan. Hätääntyneenä tolpillaan oleva kaveri soittaa hätäkeskukseen ja kiljuu puhelimeen:
- Mun kaveri kuolee!
Hätäkeskuksessa yritetään kovasti saada kaveri rauhoittumaan ja kertomaan, mitä on tapahtunut. Kaveri kertoo, että he vain kävelivät polkua pitkin ja yhtäkkiä kaveri meni maihin ja on nyt kuollut. Hätäkeskuspäivystäjä kehottaa miestä pysymään rauhallisena ja tekemään niin kuin hän käskee. Kaveri rauhoittuu hieman ja kysyy, mitä pitää tehdä.
- Ensin pitää varmistaa, että kaverinne tosiaan on kuollut, hätäkeskuspäivystäjä neuvoo.
- Joo, tota, öö... Oota hetki, sanoo kaveri.
Hetken puhelimesta kuuluu sammaleiden rahinaa, sitten hiljenee hetkeksi kunnes ensin kuuluu terävä napsahdus ja saman tien korviaraastava pamaus. Puhelin rahisee taas, kun kaveri ottaa kännykän maasta käteensä ja sanoo:
- Nyt on varmistettu, entä seuraavaks
Miksi hölmöläinen heitti kellon ikkunasta?
-Hän halusi nähdä, kuinka aika lentää
Miksi hölmöläiset eivät syö spagettia?
- Koska heillä ei ole riittävän pitkiä lautasia.











