


Yhteistyökumppanin mainos:


Hölmöläiset olivat perustaneet uimahallin, johon kuului lämminvesiallas, kylmävesiallas ja allas, jossa ei ollut vettä ollenkaan. Kenelle kolmas allas oli tarkoitettu?
-Uimataidottomille
Hölmöläisveli kysyi:
- Kuka sinä olet?
Johon veli vastasi:
- Minä olen hölmö veljesi Urpo. Kukas sinä olet?
Johon veli vastasi:
- Minä olen se hölmömpi veljesi Turbo.
Mikä on hölmöläisen saunalenkki?
- Laitetaan sinappia kainaloon ja juostaan saunan ympäri.
Hölmöläinen pääsi rakennustyömaalle apumieheksi.
Mestari käski hänet ensimmäisenä maalaamaan ikkunoita.
Kului pari tuntia, hölmöläismies tuli takaisin ja kysyi:
- Maalaanko minä myös ikkunoiden puitteet?
Kaksi hölmöläispoikaa leikki.
Toinen meni laatikkoon piiloon ja toinen yritti arvailla kuka siellä oli.
Kaksi hölmöläistä käveli kadulla. Lokki kakkasi ohilentäessään toisen päähän.
-Hae äkkiä jostakin vessapaperia, sanoi toinen.
-Ei se nyt enää mitään auta!, äyskäisi kakkapommin uhri. Lintuhan on jo vaikka kuinka kaukana
Hölmöläiset olivat rakentamassa taloa, kun toinen sanoi:
- Hei kaveri, kato. Miks näissä nauloissa on kanta väärässä päässä?
-Ootsä tyhmä? Nehän on talon toista puolta varten
Hölmöläiset katselivat pyöreää kuuta taivaalla.
Toinen kysyi:
- Mikähän se tuo pyöreä tuolla korkealla on?
Johon viisaampi vastasi:
- Se on lautanen, jolla myös päästään taivaaseen.
Hölmöläiset ihmettelivät:
- Minkähän takia se tuo taivas on niin korkealla ois niin mukava käydä siellä.
Johon toinen hölmö sai idean:
- Haeppas rovastin tikapuut, niin yritetään kiivetä tuonne korkealle.
Miksi hölmöläiset ottavat autiomaahan kiven mukaan?
-Jos aavikkorosvot tulevat, he voivat heittää kiven pois ja pääsevät juoksemaan kovempaa.











