


Yhteistyökumppanin mainos:


Alzheimerin ensimmäisiä merkkejä kenties, kun vanha mies nousi seksin jälkeen sängystä ja sanoi:
- Pitääkö maksaa vai oletko vaimoni?
Kaksi dementoitunutta vanhusta kävelivät sateessa.
Toinen sanoi:
- Älä kastu.
Toinen siihen:
- Hyvä, että muistit sentään raamatun käskyn, kun minä unohdin sateenvarjoni.
Koikkalaisen vaari makasi pirtin sohvalla kalpeana ja henki pihisten.
Nuuhkaistuaan muutaman kerran ilmaa hän kysyi heikolla ja vapisevalla äänellä vaimoltaan:
- Paistatko sinä jotain kun tulee niin hyvät tuoksut?
Vaimo vastasi keittiöstä:
- Lihapulliahan minä olen paistellut koko aamupäivän.
Vaarilla ilme kirkastui ja hän hihkaisi:
- Ne on minun suurinta herkkuani, tuopa minulle pari-kolme.
Vaimo vastasi tuhahtaen:
- Ole ukko hupajamati, nämä tulee sinun hautajaisiisi.
Vanha ihminen oli joutunut hoitokotiin.
Hän jatkuvasti huusi hoitajille:
- Pissattaa, pissattaa!
Hoitaja sanoi:
- Enkös minä juuri äsken teitä käyttänyt wc:ssä.
Siihen vanhus:
- Mutta kun minä haluan omaan ulkohuussiin kuselle.
Virtasen vaari istuu kapakassa, juo kaljaa ja polttaa tupakkaa.
Nieminen sattuu paikalle ja kysyy:
- Eikös lääkäri kieltänyt sinulta päihteet?
Johon Virtasen vaari vastasi:
- Kyllä mutta hän kuoli eilen.
Kaksi pappaa oli ongella. Toista alkoi yskittää ja hänen tekohampaansa putosivat veteen.
Toinen pappa ehdotti:
- Ongitaan ne ylös!
Toinen pappa vastasi:
- Joo otetaan repusta syötiksi lenkkimakkaraa. Siihen ne tarttuvat varmasti!
Vaari vinkkasi muorille illalla:
- Olisiko pienet “vipinät“ paikallaan?
Muori tuhahti:
- Ei missään nimessä!
Vaari kysyi ihmeissään:
- Miksei muka?
Siihen mummo:
- Päivällä radiossa kertoivat, että vanhoista munista saa salmonellaa!
Mikä on vanhusten suosikkilaulu?
- Ajetaan me rollaattorilla.
Toimittaja tuli vanhainkotiin haastattelemaan 90-vuotiasta pappaa.
Jonkun aikaa muita juteltuaan toimittaja kysyi:
- Millonkas sitä ollaan oltu naisen kanssa viimeksi?
Papparainen mietti hetkisen ja sanoi:
- Se oli varmaankin yheksäntoista viiskymmentä.
Toimittaja sanoi:
- No, edelliskerrasta onkin sitten jo ollut jonkin aikaa.
Papparainen tokaisi:
- Eihän tuosta ole kuin reilut kaksikymmentä minuuttia!
Vanhempi mies oli oppinut asumaan omassa kodissaan ja oli kova törpöttelemään sekä käymään kylän pubissa. Hän kuitenkin joutui lopulta vanhusten palvelutaloon asumaan.
Eipä aikaakaan kun hän jo kaljoitteli asuntolassa. Kerran hän oli ottanut niin sanotusti liikaa. Hoitaja tuli ovelle tarkastuskäynnille.
Mies luuli olevansa pubissa ja hoilasi:
- Sanokaa vaan milloin tulee valomerkki, niin minä lähden.








