


Yhteistyökumppanin mainos:


Pekka ja hänen vaimonsa lähtivät häämatkalle junalla.
Makuuvaunussa vietettiin hääyötä ja nuorikko leperteli, mitä heidän lapsestaan tulisi.
- Tästä ensimmäisestä tulee ainakin insinööri, vaimo sanoi yhdynnän aikana miehelleen.
Kesken lemmenpuuhien juna joutui jarruttamaan äkisti. Pariskunta vieri lattialla ja lopulta mätkähtivät seinään.
Pekka sanoi:
- Saamari. Se sinun insinöörisi lensi tuonne ikkunalaudalle.
Pomo uudelle työntekijälle:
- Voitte ruveta siivoamaan tällä harjalla.
Työntekijä:
- Anteeksi, johtaja. Kiinnittäisin vain huomiota siihen seikkaan, että olen juuri valmistunut insinööriksi.
Pomo:
- Sen minä ihan unohdin. No, antakaahan se harja niin minä näytän mallia...
Pappi, lääkäri ja insinööri jonottivat vuoroaan golf-kentällä. Tuona aamuna heitä ennen oli erityisen hidas porukka, joten menivät puhumaan paikan omistajalle.
- Hei mikä noita kavereita ennen meitä vaivaa? Olemme odottaneet ainakin 15 minuuttia.
Omistaja vastasi:
- He ovat porukka sokeita palomiehiä, jotka menettivät näkönsä pelastaessaan orpokodin lapset tulelta. Annamme heidän pelata ilmaiseksi koska tahansa.
Porukka meni hiljaiseksi ja pappi tokaisi:
- Sepä surullista. Muistan heitä rukouksissani.
Lääkäri sanoi:
- Hyvä idea. Minäpä kysyn silmälääkärikollegaltani olisiko mitään tehtävissä.
Insinööri sanoi:
- Mikseivät he pelaa yöllä?
Siltatyömaalle tuli kaivuriurakoitsija tekemään maansiirtotöitä.
Siinä ne siltainsinöörin kanssa katsoivat piirustuksista raviojan pengerryksiä, miten ne tulisi tehdä.
Siltainsinööri sanoi kaivurikuskille, että sillan molempien puolien penkkojen, olisi oltava kallistukseltaan yhden suhde kolmeen ojan pohjasta ulospäin.
Viikon kuluttua insinööri tuli käymään ja näki kuskin kaivaneen penkat päin persettä.
Insinööri valitti:
- Minähän sanoin, että penkkojen piti olla yhden suhde kolmeen.
Johon kuski sanoi:
- En minä siitä tiedä, olen vain tehnyt seìtsemästä neljään. Ymmärsi piirustuksista vain sen, ettei niitä saa repiä...
Miksi insinöörit ei syö suolakurkkuja?
- Pää ei mahdu purkkiin ja käsillä ei voi tehdä töitä
Mitä insinööri tekee tulipalon havaittuaan?
- Etsii sammuttimen, yrittää keksiä miten sitä käytetään ja viidentoista minuutin yrittämisen, sekä erehtymisen jälkeen, lukee vastahakoisesti käyttöohjeen.
Seurustelukumppanien vanhemmat esittelivät toisilleen itsensä ja ammattinsa.
Tytön isällä oli r-vika:
- Minä olen insinööji.
Pojan isä esitteli itsensä:
- Minä olen kielenkääntäjä.
Mitä eroa on kamelilla ja insinöörillä?
- Kameli voi olla viikon juomatta.
Miksi insinöörit voivat syödä hullun lehmän lihaa?
- Se vaikuttaa vain aivoihin.
Insinööri oli ensimmäistä päivää raksalla töissä ja palasi kotiin työpäivän jälkeen.
Vaimo:
- Miten meni töissä tänään?
Insinööri:
- Oikein hienosti. Pomokin kehui minua hyväksi mieheksi.
Vaimo:
- Ihanko totta? Mitä se sanoi?
Insinööri:
- Että, älä nyt hyvä mies hakkaa vatupassilla nauloja.











