


Yhteistyökumppanin mainos:


Mies menee poliisiaseman palvelutiskille ja sanoo:
- Päivää, tulin sen työpaikkailmoituksen johdosta.
Poliisi:
- Minkä ilmoituksen?
Mies:
- Tämän...
Mies kaivaa taskusta lehtileikkeen, jossa lukee “Poliisi etsii itsensäpaljastajaa“.
Poliisi pysäyttää kuorma-auton ja nuhtelee kuskia siitä, että lasti tippuu huonon sidonnan vuoksi pitkin tietä.
Kuski käskee poliisien mennä kiusaamaan oikeita rosvoja ja jättämään rehelliset työmiehet rauhaan.
Poliisit pitävät kuitenkin päänsä ja kirjoittavat sakot.
Kuski ei sakkoa hyväksy, joten lopulta päädytään käräjille. Käräjäsalissa kuormurikuski aloittaa selityksensä:
- Olin hiekoittamassa tietä.
Poliisi pysäytti autoilijan ja meni sitten kuskin juttusille.
Poliisi:
- Oletteko tämän auton haltija?
Kuljettaja:
- Ööö. Voinhan mä ollakin. Hankaa vaan tuulilasia niin voin täyttää kolme toivomustasi.
Poliisi:
- Ajokortti ja rekisteriote.
Kuljettaja:
- Oletko ihan varma? Sitten on enää yksi toivomus jäljellä.
Mikä on poliisiauton määritelmä?
-Torvi katolla ja kaksi sisällä
Mitä poliisi tekee vessassa?
- Kusee tehtävän.
Miksi naiset pitävät enemmän poliiseista kuin palomiehistä?
- Kun palomies näkee kuuman kohteen hän alkaa heti ruiskuttaa, mutta kun poliisi näkee kuuman kohteen hän pamputtaa ja pamputtaa, ja saattaa joskus jopa pidättää.
Peltipoliisi pöllittiin. Sitten se löytyi peltitehtaan portilta vartiohommissa.
Poliisi löytää kuolleen koiran Nordenskiöldinkadulta.
Hän kaivaa esiin muistivihkonsa ja alkaa kirjoittamaan:
- Löydetty kuollut koira Noord.. äsh, nurd.. äsh nöörd. äsh..
Poliisi tarttuu koiraa tassusta ja raahaa sen Reijolankadulle ja kirjoittaa vihkoonsa:
- löydetty kuollut koira Reijolankadulta.
Poliisi pysäytti ratsiassa auton, meni sitten kuljettajan luokse, minkä jälkeen kuljettaja avasi sivuikkunan.
Poliisi sanoi:
- Tuli sitten ajettua ylinopeutta.
Kuljettaja katsoi poliisia ja sanoi:
- On muuten joskus käynyt samoin itsellenikin.
Sitten kuljettaja laittoi ikkunan kiinni ja ajoi pois.
Nurmoolaasen Pertin mennessä nukkumaan toissailtana, hänen vaimonsa kertoi jättäneensä valot päälle autotalliin.
Pertti lähti takaovelle sammuttaakseen valot, mutta näkikin autotallisa varkaita kähveltämässä arvokasta kesärengassarjaa.
Pertti soitti poliisille, joka kysyi, onko joku murtautunut myös asuntoon. Pertti sanoi, ettei ollut.
Poliisi sanoi sitten, että kaikki poliisiautot olivat varattuja ja neuvoi lukitsemaan asunnon ovet. He lähettäisivät auton heti, kun jokin niistä vapautuu.
Pertti sanoi selvä, sulki puhelimen ja laski kolmeenkymmeneen.
Sitten hän soitti uudestaan poliisille:
- Terve, soitin äskettään, koska meillon väkiä rosvoamas autotallista renkahia. Ei tarvitte tulla enää. Mä ammuun ne.
Sitten Pertti laski luurin paikoilleen.
Muutamassa minuutissa tuli kuusi poliisiautoa, erikoisjoukkojen Musta-Maija, helikopteri, paloauto ja kaksi ambulanssia.
Poliisit vangitsivat varkaat paikan päällä ja yksi poliiseista sanoi Pertille:
- Mun miälestä sää sanoot, notta olit ampunu rosvot.
Pertti vastasi:
- Mun miälestä sää sanoot, jottei teillä ollu vapahia autoja.











