


Mainos:


Opettaja kysyy:
- Kuinka monta väli-ilmansuuntaa on?
Yksi oppilaista vastaa:
- Kolme.
Opettaja kysyy:
- Miten niin?
Oppilas vastaa:
- Koska Kekkonen söi lounaan.
Koulun ruokatunnilla sattunutta.
Pentti:
- Ovatko etanat hyviä, opettaja?
Opettaja:
- Syö nyt ruokasi ja ole hiljaa!
Opettaja syönnin jälkeen:
- Mitä sanoitkaan etanoista?
Pentti:
- Ei sillä enää ole väliä, opettaja. Yksi etana oli salaatissasi, mutta nyt olet jo syönyt sen.
Oli uskontotunti ja oppilaiden piti piirtää kuva, joka liittyi johonkin raamatun tapahtumaan. Meni vain viisi minuuttia, kun Pikku-Kalle palautti piirroksen. Siinä oli auto, jonka sisällä oli kolme henkilöä. Opettaja kysyi Pikku-Kallelta: - Miten tämä piirustus liittyy raamattuun? Pikku-Kalle vastasi: - Sehän on kuva siitä, kun enkeli ajoi Aatamin ja Eevan pois paratiisista.
Pikkukalle meni kouluun.
Opettaja kysyi:
- Milloin sinä menet yläasteelle?
PikkuKalle vastasi:
- Minähän voin mennä vaikka nyt.
Välitunnilla Pikku-Kalle otti tikkaat ja kiipesi koulun katolle.
Opettaja ihmetteli:
- Mitä sinä Pikku-Kalle oikein teet?
PikkuKalle vastasi:
- Kiipeän yläasteelle.
Opettaja oppilaille:
- Tiedättekö, lapset, että peruna on terveellisintä heti kuoren alta?
- No, eihän kuoren päällä mitään olekaan, viisastelee Ville.
Ekaluokkalainen seisoi tien varressa ja itki.
Ohikulkija kysyi:
- Miksi itket?
- No, kun yhtään autoa ei tule!
- Mitä itkemistä siinä on?
- No, kun koulussa opetettiin, että tien yli saa mennä vasta, kun auto on mennyt ohi!
- Isä, opettaja kehui minua tänään koulussa.
- Ihanko totta. Mitä hän sanoi?
- Opettaja sanoi, että minulla on kaikkein eniten parantamisen varaa.
Opettaja:
- No niin lapsukaiset, mitä te saatte pörröiseltä kanalta?
Lapset:
- Munia.
Opettaja:
- Oikein! Entä mitä te saatte pehmoiselta lampaalta?
Lapset:
- Villaa.
Opettaja:
- Oikein! Entä mitä te saatte pullealta lehmältä?
Lapset:
- Kotiläksyjä!
Opettaja kysyi oppilailta:
- Tietääkö joku, mikä on komeetta?
Pikku-Kalle vastasi innokkaana:
- Tähti, jolla on pitkä häntä.
Opettaja:
- Oikein. Sanohan yhden nimi.
Pikku-Kalle:
- Lassie.
Mikon pomo käski Mikkoa kopioimaan sanomalehtien sivut.
Mikko sai homman suoritettua ja sanoi pomolle:
- No niin pomo, olen kopioinut nämä!
Pomo:
- Joo hyvä, mutta miksi helkutissa noiden valokopioimisessa kesti kolme viikkoa?!
Mikko:
- Pitikö ne valokopioida?! Minä kopioin kaiken käsin!











