


Yhteistyökumppanin mainos:


Vuosi 1996 oli Kakolassa tietyssä mielessä ennätyksellinen. Sieltä karkasi vuoden aikana 10237 vankia. Lehtimiehet alkoivat kysellä syitä outoon pakoaaltoon.
Kakolan johtaja selitti:
- Sesonkien ja vankeinhoidon johtokunnan syytä!
Lehtimiehet:
- Miten niin?
Vankilanjohtaja:
- No, kun oli karkausvuosi, useita avoimien ovien päiviä ja vankeinhoidon johtokunta keskitti syksyllä 1995 Kakolaan kaiken vankeinhoitolaitoksen piirissä tapahtuvan pakoputkien valmistuksen.
Vanginvartija hermostui erääseen vankiin, koska vanki kyseli samaa asiaa jatkuvasti.
Vartija:
- Ja nyt sinä kyllä lakkaat kyselemästä ja juoksuttamasta minua koko ajan! Kyllä minä sitten sanon, koska on vuosi 2030!
Toisena päivänä vankilassa tuomittu miesparka meni lääkärin vastaanotolle valittamaan:
- Herra tohtori, viime yönä kuusi homoseksuellia vankia raiskasi minut.
Lääkäri hymyilee potilaalleen:
- Entäs sitten, kultaseni?
Kaksi vankia keskusteli kopissansa:
- Mitä sinä olet oikein tehnyt?
- Varastin laihan lehmän ja sain siitä kolme kuukautta. Entäs sinä?
- Sieppasin kellon erään tyypin taskusta. Tyyppi huomasi sen, ja sain kaksi kuukautta.
Seurasi hetken hiljaisuus...
- Hei! paljonkos kello on? virkkoi lehmävaras.
- Näyttääpä olevan juuri lypsyaika, vastasi toinen.
Vanginvartija haettiin kuulusteltavaksi vankilanjohtajan luokse.
Johtaja karjui:
- Kuinka on mandollista, että vanki numero 31 on päässyt pakenemaan?
Vartija änkytti:
- Hänellä oli avain...
Johtaja:
- Hän siis varasti sen?
Vartija:
- Ei, johtaja, hän voitti sen korttipelissä.
Miksi useimmat elinkautisvangit ovat naimattomia miehiä?
- Heille vapaus on etusivujalla.
Hintelä mies tuomittiin vankilaan. Kun hän saapui selliinsä, hän huomasi että hänen sellitoverinsa oli iso, pahanhajuinen ja karvainen äijä.
Iso ukko örisi:
- Leikitäänkö pikkumies kotia?
Tulokas änkytti peloissaan:
- Öö, l-l-leikitään vaan.
Iso ukko innostui:
- Kivaa! Haluutko olla mamma vai pappa?
Tulokas mietti asiaa hetken ja päätti että taitaa olla turvallisempaa olla isä.
Tulokas:
- Mä voisin olla vaikka pappa.
Iso ukko:
- Okei, tule pappa imemään mamman kyrpää!
Mikä on pahinta vankilassa?
- Joutuu olemaan seepran puvussa eikä saa juosta vapaasti savannilla.
En voinut uskoa että isäni, joka oli töissä kilpitehtaalla, oli varas.
Mutta kotona huomasin, että kaikki merkit viittasivat siihen.
Late tuli vankilassa uskoon.
- Ai kehen?











