


Mainos:


Tamperelaismies kävi Turussa ja kehaisi kaverilleen:
- Kyä näät turkulaiset likat on niiv viisaita, kun ne pystyy kärestä kattomalla sanoon, että kunka iso miähellä o!
Ja jatkoi:
- Se likka nääs otti mun käteni ja sano: Voi, ku su kätes o ni iso ja mulku o ni pieni!
Mistä tietää että Turkulainen on tullut vanhaksi?
- Kun se ei ajele enää kännissä fillarilla Ruisrockiin.
Tamperelainen valittaa turkulaiselle, että joutui odottelemaan hotellissa kerrosten väliin jääneessä hississä apua peräti puoli tuntia.
Turkulainen sanoi rehvakkaasti:
- Eihän tuo vielä mitään. Minä jouduin odottelemaan tavaratalon liukuportaissa ainakin neljä tuntia, ennen kuin ne jälleen lähtivät liikkeelle.
Mitä turkulainen kardinaali sanoi konklaavissa?
- Ei kellä sattus kuivi klapei olema?
- “Eikö tohon Lukkoon mikään Tepsi“, kysyi turkulainen toiselta.
- “Eiköhän tuolta hihasta vielä jonkinlaista Ässää löydy“, vastasi toinen.
Turkulaisten avioliitot päättyvät kaikki onnettomasti.
- Puolet avioeroon ja puolet kuolemaan.
Turkulainen osti uudet kengät, mutta pani ne heti kotiin päästyään kaappiin.
-Mikset sinä käytä uusia kenkiä? miehen vaimo ihmetteli.
-Olkoon nyt jonkin aikaa kaapissa, turkulainen tuumi. Myyjä sanoi, että ne puristavat pari ensimmäistä viikkoa.
Mikä on nimitys alkuperäiselle turkulaiselle?
- Åboriginaali
Turkulaismies suihkussa:
- Tulinks mää vai onks toi hoitoainetta?
Turkulainen jäähallin lippuluukulla:
- Pääsevätkö lapset ilmaiseksi?
Myyjä:
- Kyllä, jos on alle kaksitoista.
Turkulainen:
- Sepä hyvä, minulla ei ole kuin kolme.








