


Yhteistyökumppanin mainos:


Äiti otti pikku-Kallen puhutteluun.
- Kuuleppas Kalle, juttelin tänä aamuna opettajasi kanssa. Kerropa sinäkin omia mietteitäsi siitä, kuka on teidän koulun laiskuri?
Pikku-Kalle pohti hetken aikaa, mutta ei osannut sanoa mitään...
Äiti yritti vielä:
- Kuka siis teidän koulussanne on se, joka vain katselee muita tekemättä mitään, kun muut kirjoittavat ja laskevat ahkerasti?
Pikku-Kallen ilme kirkastui:
- Sehän on opettaja!
Miksi tietokone ei mennyt kouluun?
- Sillä oli virus.
Oppilas kysyi opettajalta:
- Opettaja voiko saada sellaisesta rangaistusta, mitä ei ole lainkaan tehnyt?
Opettaja vastasi:
- Ei tietenkään, miksi tuollaista kysyt?
Oppilas:
- Siksi vain, että en ole tehnyt lainkaan läksyjäni.
Unelma Säleikkö oli uskonnon tunnilla.
Opettaja kysyi:
- Montako omenaa Adam söi Eevan tarjoessa?
Johon Unelma vastasi:
- Koko korillisen.
Opettaja:
- Mitä silloin tapahtui?
Unelma vastasi:
- Aatamilta tuli paskat housuun.
Opettaja maantiedon tunnilla:
- Kalle, näytä kartalta Punainenmeri.
Pikku-Kalle:
- Vaikea näyttää, kun kaikki ovat sinisiä.
Miksi opettaja pitää aurinkolaseja luokassa?
- Koska oppilaat ovat niin loistavia.
Kouluhammaslääkäri tutki kahdeksanvuotiaan Susannan maitohampaita.
Lääkäri:
- Nyt on varmastikin jo liian myöhäistä näitä paikata.
Susanna:
Mutta minähän tulin tasan puoli kahdeksan, niin kuin opettaja käski.
Opettaja kysyi oppilailta:
- Tietääkö joku, mikä on komeetta?
Pikku-Kalle vastasi innokkaana:
- Tähti, jolla on pitkä häntä.
Opettaja:
- Oikein. Sanohan yhden nimi.
Pikku-Kalle:
- Lassie.
Opettaja:
- No niin lapsukaiset, mitä te saatte pörröiseltä kanalta?
Lapset:
- Munia.
Opettaja:
- Oikein! Entä mitä te saatte pehmoiselta lampaalta?
Lapset:
- Villaa.
Opettaja:
- Oikein! Entä mitä te saatte pullealta lehmältä?
Lapset:
- Kotiläksyjä!
Jos koulu alkaa 8:00 ja loppuu 15:00, niin kuinka kauan koulupäivä silloin kestää?
- Ihan liian kauan.











