


Yhteistyökumppanin mainos:


Jeesus ja Jumala istuivat katsomassa elokuvaa telkkarista. Sitten ovikello soi ja Jeesus meni avamaan. Oven takana oli Allah.
Jeesus huusi isällensä:
- Faija hei, ootko tilannut meille kebabit?
Jeesus käveli tiellä ja vastaan tuli sokea.
Jeesus kosketti tätä ja “zap“, sokea näki jälleen.
Jeesus jatkoi matkaansa ja vastaan tuli kuuro.
Jeesus kosketti myös tätä ja taas “zap“, kuuro kuuli jälleen.
Jeesus jatkoi edelleen matkaansa ja vastaan tuli mustalainen.
Jeesus kohotti kättään koskettaakseen tätä, mutta mustalainen huudahti:
- Älä sie koske minnuun, mie oon sairaseläkkeellä.
Jeesus sovitti syntimme.
- Mutta kuka sävelsi ne?
Jeesus käveli kaupungilla ja vastaan tuli rampa. Jeesus asetti kätensä hänen päälleen ja paransi ramman vaivat.
Pian vastaan tuli sokea ja Jeesus palautti hänen näkönsä takaisin.
Seuraavana päivänä Jeesusta vastaan tuli nuori mies, joka nosti nopeasti kädet eteensä ja huusi:
- Seis, älä tule lähemmäksi, sain juuri myönteisen päätöksen työkyvyttömyyseläkkeestä!
Mikä on maailman vanhin kaupunki?
- Loimaa. Alussa Jumala teki taivaan ja sitten loi maan.
Kirkonkylälle oli tullut uusi haudankaivaja, joka kaiveli hautoja yötäpäivää urakalla niin, että viimeisiä leposijoja alkoi olla yli tarpeen.
Kyläläiset päättivät, että jollain keinolla pitäisi saada tuo homma loppumaan. He ostivat pakan valkoista lakanakangasta ja tekivät siitä kaavut päälleen silmänreikineen.
Menivät sitten aidan yli kirkkomaalle ja huusivat puitten takaa:
- Huu huu huu!
Haudankaivaja kuuli sen, kapusi tikapuita pitkin montusta ylös ja nojasi lapioonsa. Katsoi siinä hetken tuota kaapujen touhua ja ennen kuin jatkoi taas töitään, huusi:
- Jaloitella saatte, mutta alueelta ette saa poistua!
Ortodoksimies oli Lapissa pyhiinvaelluksella, kun alkoi tehdä mieli evääksi mukaansa ottamia pääsiäisherkkuja.
Niinpä hän kaivoi repustaan pari pakettia, istui kannolle ja alkoi syödä.
Paikalle tuli lapinäijä, joka pysähtyi ja katsoi kummissaan.
Vaeltaja selitti:
- Tässä minä vain pashalla...
Lappalainen tuhahti:
- Emmä metkään sitä H:ta ihan joka paikhaan laita!
Pariskunta oli menossa naimisiin, mutta matkalla kirkkoon he joutuivat auto-onnettomuuteen ja kuolivat.
Taivaan porteilla pariskunta kysyi pyhältä Pietarilta:
- Olimme menossa naimisiin, mutta kuolimme matkalla kirkkoon. Voisiko taivaassa mennä naimisiin?
Pyhä Pietari vastasi:
- Kukaan ei ole aikaisemmin kysynyt. Käyn tutkimassa asiaa.
Pyhä Pietari lähti pois ja pariskunta istui ja odotti lähes kaksi kuukautta. He rupesivat miettimään, että mitä jos naimisissaolo ei onnistukkaan.
Pyhä Pietari palasi vihdoin ja tokaisi:
- Kyllä. Voitte mennä taivaassa naimisiin.
Pariskunta oli innoissaan ja kysyivät:
- Hieno juttu, mutta mietimme myös, että tarpeen tullen voiko taivaassa myös erota?
Pyhän Pietarin naama muuttui punaiseksi ja hän rupesi paiskomaan tavaroita.
Pariskunta kysyi peloissaan:
- Mikä hätänä?
Pyhä Pietari vastasi:
- Minulta meni kaksi kuukautta löytää pappi taivaasta. Tajuatteko kauanko kestää löytää lakimies!?
Tyttö oli ensimmäisen kerran käynyt kirkossa, ja kaverit utelivat, millaista siellä oli ollut.
Tyttö vastasi:
- Kovasti kehuivat Jumalaa ja haukkuivat Pirua!
Poika pääsi ensimmäistä kertaa sunnuntaina kirkkoon vanhempiensa ja muiden lasten kanssa.
Poika sitten kirkossa katseli ihmeissään ympärilleen, näki korkealla enkelinkuvia ja hihkaisi isälleen:
- Katohhan, mehto pelkele!








