


Mainos:


Hölmöläispariskunta sai lapsen, jota sitten katseltiin koko hölmöläissuvun voimin, että kenen näköinen vauva on.
Pikku Hujo vastasi:
- Eihän tuo ole kun meidän hölmöläisten näköinen, muuten kuin hampaat ovat jo pudonneet suusta.
Maatalon isäntä työnteli lantaa kärryillään. Hölmöläiset tulivat tiellä vastaan ja kyselivät isännältä mihin hän noin paljon lantaa tarvitsi.
- Panenpahan vain mansikoilleni, isäntä vastasi.
- Vai että mansikoille, me olemme laittaneet mansikoillemme kermaa ja sokeria, mutta tuota emme ole vielä kokeilleet.
Hölmöläiset teki veljelleen laskutehtävän:
- Navetassa oli viisi munivaa kanaa ja kukko. Yksi kana heitti henkensä. Montako jäi jäljelle?
Siihen veli vastasi:
- Tietysti ne munat.
- Kannattaa laittaa kännykkä yöksi kiinni, ettei akku kulu liikaa.
- Mutta eihän siihen sitten voi laittaa puhelinherätystä.
- No pistä kännykkä herättämään viideltä, niin voit silloin laittaa sen päälle ja pistää siihen herätyksen.
Hölmölään oli tullut sirkus. Siellä esiintyi tosi lyhyt kääpiö. Sattui kuitenkin niin, että kääpiöllä oleva viitta tipahti tämän harteilta ja alta paljastuikin toinen kääpiö, joka piti toista kääpiötä harteillaan.
Yksi mies eturivissä huusi:
- Huijausta! Minä arvasin heti, että ei yksi mies voi olla noin lyhyt.
Kaksi hölmöläistä meni älykkyystestiin.
Ensin toinen hölmöläisistä meni sisään ja testaaja kysyi:
- Miten ihmiselle käy, jos silmät puhkaistaan?
- Silloin ei näe mitään, hölmöläinen vastasi.
- Tuo oli älykäs vastaus, mene nyt ja kutsu toverisi sisään.
Hölmöläinen meni ja neuvoi toista:
- Kun huoneessa istuva herra esittää kysymyksen, vastaa vain että silloin ei näe mitään.
Toinen nyökytti ja meni sisään. Testaaja kysyi:
- Miten ihmiselle käy, jos korvat leikataan pois?
- Silloin ei näe mitään, hölmöläinen vastasi.
- Mutta hyvä mies eihän korvilla nähdä.
- Niin mutta hattu putoaa silmille ja silloin ei näe mitään.
Miksi hölmöläiset eivät syö suolakurkkuja?
- Pää ei mahdu purkkiin.
Miksi hölmöläiset eivät syö spagettia?
- Koska heillä ei ole riittävän pitkiä lautasia.
Olipa kerran mies, jonka nimi oli “anteeksi kuinka“ ja koira, jonka nimi oli “järki“.
Mies meni kauppaan sinne tuli vartija, joka kysyi mieheltä:
- Mikä sinun nimesi on?
Mies vastasi:
- Anteeksi kuinka.
Vartija meni miestä lähemmäs ja kysyi taas:
- Mikä sinun nimesi on?
Mies vastasi:
- Anteeksi kuinka.
Vartija sanoi miehelle:
- Oletko sinä menettänyt järkesi?
Mies vastasi:
- En, se odottaa minua ulkona.
Hölmöläinen kertoi kaverilleen:
- Kävin kesällä Helsingissä ja tiedätkö mitä?
-No?
- Siellä on keskustassa kaikkien katujen nimet kopioitu suoraan Monopoli-pelistä!











