


Mainos:


Hölmöläiset teki veljelleen laskutehtävän:
- Navetassa oli viisi munivaa kanaa ja kukko. Yksi kana heitti henkensä. Montako jäi jäljelle?
Siihen veli vastasi:
- Tietysti ne munat.
Kaksi hölmöläistä seisoivat järven vastakkaisilla rannoilla.
- Hei, miten mä pääsen toiselle puolelle, huusi toinen.
- Sinähän olet jo toisella puolella, vastasi toinen.
Miksi hölmöläiset eivät syö spagettia?
- Koska heillä ei ole riittävän pitkiä lautasia.
Maatalon isäntä työnteli lantaa kärryillään. Hölmöläiset tulivat tiellä vastaan ja kyselivät isännältä mihin hän noin paljon lantaa tarvitsi.
- Panenpahan vain mansikoilleni, isäntä vastasi.
- Vai että mansikoille, me olemme laittaneet mansikoillemme kermaa ja sokeria, mutta tuota emme ole vielä kokeilleet.
Hölmöläiset olivat perustaneet uimahallin, johon kuului lämminvesiallas, kylmävesiallas ja allas, jossa ei ollut vettä ollenkaan. Kenelle kolmas allas oli tarkoitettu?
-Uimataidottomille
Millä paikkakunnalla hölmöläiset pyyhkii rahalla takalistoaan?
- Mäntälässä.
Hölmöläiset olivat rakentamassa taloa, kun toinen sanoi:
- Hei kaveri, kato. Miks näissä nauloissa on kanta väärässä päässä?
-Ootsä tyhmä? Nehän on talon toista puolta varten
Hölmöläispariskunta osti kammariin uuden vaatekaapin, jossa oli oven sisäpuolella kokovartalopeili. Avattuaan kaapin oven, hämmästyi mies kovasti.
-Tulehan vaimo katsomaan! Täällä kaapissa on joku mies sisällä.
Vaimo tuli katsomaan ja taivasteli:
-No, johan on! Ja vielä jonkun akan kanssa
Hölmöläiset ihmettelivät:
- Minkähän takia se tuo taivas on niin korkealla ois niin mukava käydä siellä.
Johon toinen hölmö sai idean:
- Haeppas rovastin tikapuut, niin yritetään kiivetä tuonne korkealle.
Kaksi hölmöläistä meni älykkyystestiin.
Ensin toinen hölmöläisistä meni sisään ja testaaja kysyi:
- Miten ihmiselle käy, jos silmät puhkaistaan?
- Silloin ei näe mitään, hölmöläinen vastasi.
- Tuo oli älykäs vastaus, mene nyt ja kutsu toverisi sisään.
Hölmöläinen meni ja neuvoi toista:
- Kun huoneessa istuva herra esittää kysymyksen, vastaa vain että silloin ei näe mitään.
Toinen nyökytti ja meni sisään. Testaaja kysyi:
- Miten ihmiselle käy, jos korvat leikataan pois?
- Silloin ei näe mitään, hölmöläinen vastasi.
- Mutta hyvä mies eihän korvilla nähdä.
- Niin mutta hattu putoaa silmille ja silloin ei näe mitään.











