


Yhteistyökumppanin mainos:


Kaksi hölmöläistä seisoivat järven vastakkaisilla rannoilla.
- Hei, miten mä pääsen toiselle puolelle, huusi toinen.
- Sinähän olet jo toisella puolella, vastasi toinen.
Kaksi hölmöläispoikaa leikki.
Toinen meni laatikkoon piiloon ja toinen yritti arvailla kuka siellä oli.
Hölmöläinen pääsi rakennustyömaalle apumieheksi.
Mestari käski hänet ensimmäisenä maalaamaan ikkunoita.
Kului pari tuntia, hölmöläismies tuli takaisin ja kysyi:
- Maalaanko minä myös ikkunoiden puitteet?
Miksi hölmöläiset eivät syö spagettia?
- Koska heillä ei ole riittävän pitkiä lautasia.
Hölmöläiset olivat kylpemässä.
Ako kysyi veljeltään Kakolta:
- Heitetäänkö kylmää vai lämmintä vettä kiukaalle?
Johon Kako vastasi:
- Heitä lämmintä vettä, niin säästyy sähköä.
Miksi hölmöläiset ottavat autiomaahan kiven mukaan?
-Jos aavikkorosvot tulevat, he voivat heittää kiven pois ja pääsevät juoksemaan kovempaa.
Kaksi hölmöläistä meni älykkyystestiin.
Ensin toinen hölmöläisistä meni sisään ja testaaja kysyi:
- Miten ihmiselle käy, jos silmät puhkaistaan?
- Silloin ei näe mitään, hölmöläinen vastasi.
- Tuo oli älykäs vastaus, mene nyt ja kutsu toverisi sisään.
Hölmöläinen meni ja neuvoi toista:
- Kun huoneessa istuva herra esittää kysymyksen, vastaa vain että silloin ei näe mitään.
Toinen nyökytti ja meni sisään. Testaaja kysyi:
- Miten ihmiselle käy, jos korvat leikataan pois?
- Silloin ei näe mitään, hölmöläinen vastasi.
- Mutta hyvä mies eihän korvilla nähdä.
- Niin mutta hattu putoaa silmille ja silloin ei näe mitään.
Hölmöläiset katselivat pyöreää kuuta taivaalla.
Toinen kysyi:
- Mikähän se tuo pyöreä tuolla korkealla on?
Johon viisaampi vastasi:
- Se on lautanen, jolla myös päästään taivaaseen.
- Kannattaa laittaa kännykkä yöksi kiinni, ettei akku kulu liikaa.
- Mutta eihän siihen sitten voi laittaa puhelinherätystä.
- No pistä kännykkä herättämään viideltä, niin voit silloin laittaa sen päälle ja pistää siihen herätyksen.
Hölmöläisveli kysyi:
- Kuka sinä olet?
Johon veli vastasi:
- Minä olen hölmö veljesi Urpo. Kukas sinä olet?
Johon veli vastasi:
- Minä olen se hölmömpi veljesi Turbo.











