


Yhteistyökumppanin mainos:


Hölmöläinen kertoi kaverilleen:
- Kävin kesällä Helsingissä ja tiedätkö mitä?
-No?
- Siellä on keskustassa kaikkien katujen nimet kopioitu suoraan Monopoli-pelistä!
Hölmöläispariskunta osti kammariin uuden vaatekaapin, jossa oli oven sisäpuolella kokovartalopeili. Avattuaan kaapin oven, hämmästyi mies kovasti.
-Tulehan vaimo katsomaan! Täällä kaapissa on joku mies sisällä.
Vaimo tuli katsomaan ja taivasteli:
-No, johan on! Ja vielä jonkun akan kanssa
Hölmöläinen pääsi rakennustyömaalle apumieheksi.
Mestari käski hänet ensimmäisenä maalaamaan ikkunoita.
Kului pari tuntia, hölmöläismies tuli takaisin ja kysyi:
- Maalaanko minä myös ikkunoiden puitteet?
Kaksi hölmöläistä seisoivat järven vastakkaisilla rannoilla.
- Hei, miten mä pääsen toiselle puolelle, huusi toinen.
- Sinähän olet jo toisella puolella, vastasi toinen.
Hölmölään oli tullut sirkus. Siellä esiintyi tosi lyhyt kääpiö. Sattui kuitenkin niin, että kääpiöllä oleva viitta tipahti tämän harteilta ja alta paljastuikin toinen kääpiö, joka piti toista kääpiötä harteillaan.
Yksi mies eturivissä huusi:
- Huijausta! Minä arvasin heti, että ei yksi mies voi olla noin lyhyt.
Kaksi hölmöläistä käveli kadulla. Lokki kakkasi ohilentäessään toisen päähän.
-Hae äkkiä jostakin vessapaperia, sanoi toinen.
-Ei se nyt enää mitään auta!, äyskäisi kakkapommin uhri. Lintuhan on jo vaikka kuinka kaukana
Olipa kerran mies, jonka nimi oli “anteeksi kuinka“ ja koira, jonka nimi oli “järki“.
Mies meni kauppaan sinne tuli vartija, joka kysyi mieheltä:
- Mikä sinun nimesi on?
Mies vastasi:
- Anteeksi kuinka.
Vartija meni miestä lähemmäs ja kysyi taas:
- Mikä sinun nimesi on?
Mies vastasi:
- Anteeksi kuinka.
Vartija sanoi miehelle:
- Oletko sinä menettänyt järkesi?
Mies vastasi:
- En, se odottaa minua ulkona.
Hölmöläiset olivat rakentamassa taloa, kun toinen sanoi:
- Hei kaveri, kato. Miks näissä nauloissa on kanta väärässä päässä?
-Ootsä tyhmä? Nehän on talon toista puolta varten
Hölmöläiset ihmettelivät:
- Minkähän takia se tuo taivas on niin korkealla ois niin mukava käydä siellä.
Johon toinen hölmö sai idean:
- Haeppas rovastin tikapuut, niin yritetään kiivetä tuonne korkealle.
Likinäköiset hölmöläiset keskustelivat ja toinen kysyi:
- Miksi sinä käytät silmälaseja nukkuessasikin?
- Että näkisin paremmin unia.











