


Yhteistyökumppanin mainos:


- Kannattaa laittaa kännykkä yöksi kiinni, ettei akku kulu liikaa.
- Mutta eihän siihen sitten voi laittaa puhelinherätystä.
- No pistä kännykkä herättämään viideltä, niin voit silloin laittaa sen päälle ja pistää siihen herätyksen.
Hölmöläisveli kysyi:
- Kuka sinä olet?
Johon veli vastasi:
- Minä olen hölmö veljesi Urpo. Kukas sinä olet?
Johon veli vastasi:
- Minä olen se hölmömpi veljesi Turbo.
Miksi hölmöläinen heitti kellon ikkunasta?
-Hän halusi nähdä, kuinka aika lentää
Miksi hölmöläiset eivät syö spagettia?
- Koska heillä ei ole riittävän pitkiä lautasia.
Hölmöläispariskunta osti kammariin uuden vaatekaapin, jossa oli oven sisäpuolella kokovartalopeili. Avattuaan kaapin oven, hämmästyi mies kovasti.
-Tulehan vaimo katsomaan! Täällä kaapissa on joku mies sisällä.
Vaimo tuli katsomaan ja taivasteli:
-No, johan on! Ja vielä jonkun akan kanssa
Hölmöläinen pääsi rakennustyömaalle apumieheksi.
Mestari käski hänet ensimmäisenä maalaamaan ikkunoita.
Kului pari tuntia, hölmöläismies tuli takaisin ja kysyi:
- Maalaanko minä myös ikkunoiden puitteet?
Olipa kerran mies, jonka nimi oli “anteeksi kuinka“ ja koira, jonka nimi oli “järki“.
Mies meni kauppaan sinne tuli vartija, joka kysyi mieheltä:
- Mikä sinun nimesi on?
Mies vastasi:
- Anteeksi kuinka.
Vartija meni miestä lähemmäs ja kysyi taas:
- Mikä sinun nimesi on?
Mies vastasi:
- Anteeksi kuinka.
Vartija sanoi miehelle:
- Oletko sinä menettänyt järkesi?
Mies vastasi:
- En, se odottaa minua ulkona.
Kaks miestä on hirvimetsältä tulossa kävellen kun yhtäkkiä toinen miehistä saa sairaskohtauksen ja lyyhistyy maahan. Hätääntyneenä tolpillaan oleva kaveri soittaa hätäkeskukseen ja kiljuu puhelimeen:
- Mun kaveri kuolee!
Hätäkeskuksessa yritetään kovasti saada kaveri rauhoittumaan ja kertomaan, mitä on tapahtunut. Kaveri kertoo, että he vain kävelivät polkua pitkin ja yhtäkkiä kaveri meni maihin ja on nyt kuollut. Hätäkeskuspäivystäjä kehottaa miestä pysymään rauhallisena ja tekemään niin kuin hän käskee. Kaveri rauhoittuu hieman ja kysyy, mitä pitää tehdä.
- Ensin pitää varmistaa, että kaverinne tosiaan on kuollut, hätäkeskuspäivystäjä neuvoo.
- Joo, tota, öö... Oota hetki, sanoo kaveri.
Hetken puhelimesta kuuluu sammaleiden rahinaa, sitten hiljenee hetkeksi kunnes ensin kuuluu terävä napsahdus ja saman tien korviaraastava pamaus. Puhelin rahisee taas, kun kaveri ottaa kännykän maasta käteensä ja sanoo:
- Nyt on varmistettu, entä seuraavaks
Maatalon isäntä työnteli lantaa kärryillään. Hölmöläiset tulivat tiellä vastaan ja kyselivät isännältä mihin hän noin paljon lantaa tarvitsi.
- Panenpahan vain mansikoilleni, isäntä vastasi.
- Vai että mansikoille, me olemme laittaneet mansikoillemme kermaa ja sokeria, mutta tuota emme ole vielä kokeilleet.
Hölmöläiset olivat perustaneet uimahallin, johon kuului lämminvesiallas, kylmävesiallas ja allas, jossa ei ollut vettä ollenkaan. Kenelle kolmas allas oli tarkoitettu?
-Uimataidottomille











