


Yhteistyökumppanin mainos:


Hölmöläiset olivat rakentamassa taloa, kun toinen sanoi:
- Hei kaveri, kato. Miks näissä nauloissa on kanta väärässä päässä?
-Ootsä tyhmä? Nehän on talon toista puolta varten
Miksi hölmöläiset eivät syö spagettia?
- Koska heillä ei ole riittävän pitkiä lautasia.
Hölmölään oli tullut sirkus. Siellä esiintyi tosi lyhyt kääpiö. Sattui kuitenkin niin, että kääpiöllä oleva viitta tipahti tämän harteilta ja alta paljastuikin toinen kääpiö, joka piti toista kääpiötä harteillaan.
Yksi mies eturivissä huusi:
- Huijausta! Minä arvasin heti, että ei yksi mies voi olla noin lyhyt.
Likinäköiset hölmöläiset keskustelivat ja toinen kysyi:
- Miksi sinä käytät silmälaseja nukkuessasikin?
- Että näkisin paremmin unia.
Kaksi hölmöläispoikaa leikki.
Toinen meni laatikkoon piiloon ja toinen yritti arvailla kuka siellä oli.
Kaksi hölmöläistä meni älykkyystestiin.
Ensin toinen hölmöläisistä meni sisään ja testaaja kysyi:
- Miten ihmiselle käy, jos silmät puhkaistaan?
- Silloin ei näe mitään, hölmöläinen vastasi.
- Tuo oli älykäs vastaus, mene nyt ja kutsu toverisi sisään.
Hölmöläinen meni ja neuvoi toista:
- Kun huoneessa istuva herra esittää kysymyksen, vastaa vain että silloin ei näe mitään.
Toinen nyökytti ja meni sisään. Testaaja kysyi:
- Miten ihmiselle käy, jos korvat leikataan pois?
- Silloin ei näe mitään, hölmöläinen vastasi.
- Mutta hyvä mies eihän korvilla nähdä.
- Niin mutta hattu putoaa silmille ja silloin ei näe mitään.
Hölmöläinen kertoi kaverilleen:
- Kävin kesällä Helsingissä ja tiedätkö mitä?
-No?
- Siellä on keskustassa kaikkien katujen nimet kopioitu suoraan Monopoli-pelistä!
Hölmöläinen pääsi rakennustyömaalle apumieheksi.
Mestari käski hänet ensimmäisenä maalaamaan ikkunoita.
Kului pari tuntia, hölmöläismies tuli takaisin ja kysyi:
- Maalaanko minä myös ikkunoiden puitteet?
Millä paikkakunnalla hölmöläiset pyyhkii rahalla takalistoaan?
- Mäntälässä.
Hölmöläiset ihmettelivät:
- Minkähän takia se tuo taivas on niin korkealla ois niin mukava käydä siellä.
Johon toinen hölmö sai idean:
- Haeppas rovastin tikapuut, niin yritetään kiivetä tuonne korkealle.











