


Mainos:


Hoiperteleva juoppo nykäisi vastaantulevaa rouvaa hihasta ja kysyi:
- Mitä kello on?
Rouva huitaisi miestä käsilaukulla keskelle naamataulua ja huusi:
- Löi juuri yksi!
Tällin saanut mies totesi:
- Olipa hyvä ettei ollut kaksitoista.
Mies oli tissutellut pitkin päivää juomalla viinaa melkein mitä sielu vain sietää...
Lähti sitten tuiskeessa mopollaan viinakasseineen naapurin Jontun luokse jatkamaan juominkeja. Matkalla törmäsi sitten puuaitaan niin, että aitapuut sinkoilivat edestä pois joka suuntaan, ja mies lensi lopulta kaaressa ajokkeineen pusikkoon.
Vietiin loukkaantunut ja tajuton mies sitten sairaalaan suoraan teho-osastolle.
Parin vuorokauden päästä mies tuli viimein tajuihinsa, ja kun lääkäri näytti röntgenkuvaa katkenneista kylkiluista, mies katseli ihmeissään kuvaa, ja yritti kovin arvata mistä oikein oli kyse.
Lopulta mies sanoi:
- Joo, kyllä minä tuon portin muistan! Mutta missä miun mopo on?
Miksi Aku oli alkoholisti?
- Kalja puhui puolesta.
Viikko sitten pidettiin Kilpisjärvellä alkoholistien SM-hiihdot.
... Voittaja selvisi tänään.
Kaksi miestä juttelivat baaritiskin ääressä.
- Millaista juomaa on jajaja?
- Miten niin?
- No kun siinä Kuustosen kappaleessa lauletaan, että “join murheisiin taas liikaa jajajaa“.
Kaverukset Harri ja Hanski ryyppäsivät Hanskin kotona.
Myöhemmin illalla Hanski kysyi Harrilta:
- Jos saisit valita kumpaan sairastuisit, alzhaimeriin vai parkinsonin tautiin, niin kumman valitsisit?
Harri siinä pohti asiaa tovin, kunnes vastasi:
- No, kai mä sen parkinsonin ottaisin. On kai se parempi läikyttää puolet tuopista pitkin kapakan lattioita, kuin unohtaa tyystin, että mihin helvetin pöytään mä sen mun tuopin just jätin.
Mies oli alkanut lammasfarmariksi.
Eräänä iltapäivänä kaverit tulivat kyselemään, lähtisikö hän baariin kaljalle.
- “Enpä taida keritä tänään“, farmari totesi ja lähti kaljalle.
- Huomenta, onko tämä alkoholistien auttava puhelin?
- kyllä on.
- Hyvä, kuinka Mojitoja tehdään?
Mies oli viinaanmenevä ja hänen naiskaverilla oli kierot silmät.
Eräänkin kerran mies oli tuonut kotiinsa mukanaan kavereita ottamaan kuppia. Nainen ei kuitenkaan pitänyt miehen touhuista ollenkaan.
Kerran nainen istui pirtinpenkillä, silmäkulmat kurtussa, kun pirttiin astui hänen miehensä ja mukanaan ryyppykamuja.
Vieraat vähän katselivat emännän ilmettä ja isäntä tuumasi vain:
- ei meillä katsota kieroon.
Vaimolla on alkoholiongelma.
- Kuinka se ilmenee?
- Se saa aina raivarin, kun minä tulen kännissä kotiin.











