


Mainos:


Mitä eroa on valokuvalla ja insinöörillä?
- Valokuvat on värikkäitä. Ja kukaan ei tee insinööristä taulua.
Pöydän ääressä istuu viisi tyyppiä:
Viisas insinööri, tyhmä insinööri, joulupukki, batman ja teräsmies.
Pöydälle heitetään tennispallo… kuka sen nappaa?
- No tietysti tyhmä insinööri. Kaikki muuthan ovat taruolentoja.
Venäjän keisari Aleksanteri II oli katsomassa junaradan rakennustöitä. Hän kysyi insinööriltä, että miksi nuo raiteet kapenevat horisontissa.
Tähän insinööri vastasi:
- Se johtuu perspektiivistä.
Keisari huusi insinöörille:
- Venäjän rautateissä ei käytetä perspektiiviä!
Miksi insinööri pitää käsiä taskussa?
- Se salaisesti hyväilee taskuihin haudattuja haaveitaan. Tai sitten se koettaa näyttää kiireiseltä.
Mitä yhteistä on insinöörillä ja salamalla?
- Ensin välähtää ja sitten korjataan tuhot.
Pappi, lääkäri ja insinööri jonottivat vuoroaan golf-kentällä. Tuona aamuna heitä ennen oli erityisen hidas porukka, joten menivät puhumaan paikan omistajalle.
- Hei mikä noita kavereita ennen meitä vaivaa? Olemme odottaneet ainakin 15 minuuttia.
Omistaja vastasi:
- He ovat porukka sokeita palomiehiä, jotka menettivät näkönsä pelastaessaan orpokodin lapset tulelta. Annamme heidän pelata ilmaiseksi koska tahansa.
Porukka meni hiljaiseksi ja pappi tokaisi:
- Sepä surullista. Muistan heitä rukouksissani.
Lääkäri sanoi:
- Hyvä idea. Minäpä kysyn silmälääkärikollegaltani olisiko mitään tehtävissä.
Insinööri sanoi:
- Mikseivät he pelaa yöllä?
Lääkäri, tuomari ja insinööri keskustelivat siitä, kumpi on parempi, vaimo vai rakastajatar.
Lääkäri:
- Kannatan pysyviä perhesuhteita jo pelkästään sukupuolitautien vuoksi, ja siksi olen sitä mieltä, että vaimo on parempi.
Tuomari:
- Avioliittoon liittyvien lainopillisten sotkujen vuoksi olen sitä mieltä, että rakastajatar on parempi.
Insinööri:
- Ottaisin molemmat. Työpäivän jälkeen sitten soittaisin vaimolle ja sanoisin meneväni rakastajattaren luo. Rakastajattarelle taas sanoisin meneväni vaimon luo. Sitten jatkaisin töitäni.
Mikä erottaa insinöörin ja diplomi-insinöörin?
- Diplomi-insinööri on jo neljättä kertaa naimisissa.
Pomo uudelle työntekijälle:
- Voitte ruveta siivoamaan tällä harjalla.
Työntekijä:
- Anteeksi, johtaja. Kiinnittäisin vain huomiota siihen seikkaan, että olen juuri valmistunut insinööriksi.
Pomo:
- Sen minä ihan unohdin. No, antakaahan se harja niin minä näytän mallia...
Fyysikko, insinööri ja tilastotieteilijä ovat metsästysreissulla. He tarpovat metsässä kunnes vastaan tulee hirvi.
Fyysikko laskee nopeasti välimatkan hirveen, ammuksen nopeuden ja painon, säätää kiväärinsä, mutta ampuu silti 5 metriä liian vasemmalle hirvestä.
Insinööri pyöräyttää silmiään ja sanoo:
- Unohdit laskea tuulenvastuksen, anna ase tänne!
Insinööri lataa kiväärin ja ampuu, mutta laukaus osuu 5 metriä liian oikealle hirvestä.
Yhtäkkiä tilastotieteilijä rupeaa taputtamaan ja huudahtaa:
- OSUMA!











