


Mainos:


Fyysikko, insinööri ja tilastotieteilijä ovat metsästysreissulla. He tarpovat metsässä kunnes vastaan tulee hirvi.
Fyysikko laskee nopeasti välimatkan hirveen, ammuksen nopeuden ja painon, säätää kiväärinsä, mutta ampuu silti 5 metriä liian vasemmalle hirvestä.
Insinööri pyöräyttää silmiään ja sanoo:
- Unohdit laskea tuulenvastuksen, anna ase tänne!
Insinööri lataa kiväärin ja ampuu, mutta laukaus osuu 5 metriä liian oikealle hirvestä.
Yhtäkkiä tilastotieteilijä rupeaa taputtamaan ja huudahtaa:
- OSUMA!
Sattui kerran armeijassa.
- Alokas siivoaa sitten ensitöikseen tämän tuvan lattian
- Mutta minä olen insinööri
- Ei se mitään kyllä kaverit neuvoo
Mistä insinööri tietää, onko huoneesta sammutettu valo vai ei?
- Hän sytyttää tulitikun ja katsoo kumpaan suuntaan katkaisija on käännetty.
Mitä suomalainen keksijä huudahtaa?
- Kiasma!
Nykytaiteen museon rakennustyömaalla oli tapahtunut onnettomuus.
Rakennustöiden edistymistä tarkastamaan tullut insinööri oli jäänyt nosturista pudonneen teräspalkin alle ja ruhjoutunut epämääräiseksi lihamössöksi.
Rakennusmies huutaa apua:
- Tulukeepa auttammaan, tiällä on insinöörismies jiänynnä rautapalakin alle puristuksiin.
Silloin rautapalkin alta kuuluu hiljaista pihinää:
- Se on Diplomi -insinööri.
Mitä yhteistä on insinöörillä ja vatupassilla?
- Kumpikin osaa näyttää virheen, mutta ei osaa korjata sitä!
Kaksi insinööriä suunnitteli hiekkalinnaa rannalla.
Toinen sanoi:
- Jos sinä teet hiekan, niin minä teen linnan...
Siltatyömaalle tuli kaivuriurakoitsija tekemään maansiirtotöitä.
Siinä ne siltainsinöörin kanssa katsoivat piirustuksista raviojan pengerryksiä, miten ne tulisi tehdä.
Siltainsinööri sanoi kaivurikuskille, että sillan molempien puolien penkkojen, olisi oltava kallistukseltaan yhden suhde kolmeen ojan pohjasta ulospäin.
Viikon kuluttua insinööri tuli käymään ja näki kuskin kaivaneen penkat päin persettä.
Insinööri valitti:
- Minähän sanoin, että penkkojen piti olla yhden suhde kolmeen.
Johon kuski sanoi:
- En minä siitä tiedä, olen vain tehnyt seìtsemästä neljään. Ymmärsi piirustuksista vain sen, ettei niitä saa repiä...
Venäjän keisari Aleksanteri II oli katsomassa junaradan rakennustöitä. Hän kysyi insinööriltä, että miksi nuo raiteet kapenevat horisontissa.
Tähän insinööri vastasi:
- Se johtuu perspektiivistä.
Keisari huusi insinöörille:
- Venäjän rautateissä ei käytetä perspektiiviä!
Miksi insinöörit ei syö suolakurkkuja?
- Pää ei mahdu purkkiin ja käsillä ei voi tehdä töitä











