


Yhteistyökumppanin mainos:


Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi majava, koska se sukeltaa sateelta suojaan.
Kun insinöörejä aina haukutaan kovasti, niin nyt on tullut tietoon, että pillukin on insinöörien kehittelemä.
Miksi muuten siinä olisi jäteveden poisto keskellä viihdealuetta.
Mitä eroa on insinöörillä ja syövällä?
- Syövän kanssa herääminen on mukavampaa.
Mitä yhteistä on insinöörillä ja vatupassilla?
- Kumpikin osaa näyttää virheen, mutta ei osaa korjata sitä!
Mitä insinööri tekee tulipalon havaittuaan?
- Etsii sammuttimen, yrittää keksiä miten sitä käytetään ja viidentoista minuutin yrittämisen, sekä erehtymisen jälkeen, lukee vastahakoisesti käyttöohjeen.
Pomo uudelle työntekijälle:
- Voitte ruveta siivoamaan tällä harjalla.
Työntekijä:
- Anteeksi, johtaja. Kiinnittäisin vain huomiota siihen seikkaan, että olen juuri valmistunut insinööriksi.
Pomo:
- Sen minä ihan unohdin. No, antakaahan se harja niin minä näytän mallia...
Seurustelukumppanien vanhemmat esittelivät toisilleen itsensä ja ammattinsa.
Tytön isällä oli r-vika:
- Minä olen insinööji.
Pojan isä esitteli itsensä:
- Minä olen kielenkääntäjä.
Kuinka monta insinööriä tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu?
- Kahdeksan. Yksi vaihtaa ja loput fiilistelee edellisiä pikkujouluja.
Entäpä kuinka monta diplomi-insinööriä tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu?
- Ei yhtään. Diplomi-insinöörit ei vaihtele mitään hiton lamppuja.
Fyysikko, insinööri ja tilastotieteilijä ovat metsästysreissulla. He tarpovat metsässä kunnes vastaan tulee hirvi.
Fyysikko laskee nopeasti välimatkan hirveen, ammuksen nopeuden ja painon, säätää kiväärinsä, mutta ampuu silti 5 metriä liian vasemmalle hirvestä.
Insinööri pyöräyttää silmiään ja sanoo:
- Unohdit laskea tuulenvastuksen, anna ase tänne!
Insinööri lataa kiväärin ja ampuu, mutta laukaus osuu 5 metriä liian oikealle hirvestä.
Yhtäkkiä tilastotieteilijä rupeaa taputtamaan ja huudahtaa:
- OSUMA!
Siltatyömaalle tuli kaivuriurakoitsija tekemään maansiirtotöitä.
Siinä ne siltainsinöörin kanssa katsoivat piirustuksista raviojan pengerryksiä, miten ne tulisi tehdä.
Siltainsinööri sanoi kaivurikuskille, että sillan molempien puolien penkkojen, olisi oltava kallistukseltaan yhden suhde kolmeen ojan pohjasta ulospäin.
Viikon kuluttua insinööri tuli käymään ja näki kuskin kaivaneen penkat päin persettä.
Insinööri valitti:
- Minähän sanoin, että penkkojen piti olla yhden suhde kolmeen.
Johon kuski sanoi:
- En minä siitä tiedä, olen vain tehnyt seìtsemästä neljään. Ymmärsi piirustuksista vain sen, ettei niitä saa repiä...











