


Mainos:


Mitä suomalainen keksijä huudahtaa?
- Kiasma!
Miksi insinööri pitää käsiä taskussa?
- Se salaisesti hyväilee taskuihin haudattuja haaveitaan. Tai sitten se koettaa näyttää kiireiseltä.
Seurustelukumppanien vanhemmat esittelivät toisilleen itsensä ja ammattinsa.
Tytön isällä oli r-vika:
- Minä olen insinööji.
Pojan isä esitteli itsensä:
- Minä olen kielenkääntäjä.
Pomo uudelle työntekijälle:
- Voitte ruveta siivoamaan tällä harjalla.
Työntekijä:
- Anteeksi, johtaja. Kiinnittäisin vain huomiota siihen seikkaan, että olen juuri valmistunut insinööriksi.
Pomo:
- Sen minä ihan unohdin. No, antakaahan se harja niin minä näytän mallia...
Mikä tai kuka on diplomi-insinööriä viisaampi?
- Saksanpaimenkoira.
Kuinka monta insinööriä tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu?
- Kahdeksan. Yksi vaihtaa ja loput fiilistelee edellisiä pikkujouluja.
Entäpä kuinka monta diplomi-insinööriä tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu?
- Ei yhtään. Diplomi-insinöörit ei vaihtele mitään hiton lamppuja.
Vaimo kysyi mieheltään, joka on tietotekniikan insinööri:
- Voisitko tuoda kaupasta maitopurkin ja jos kaupassa on munia, ota kuusi pakettia.
Mies kävi kaupassa ja palasi kotiin kuusi maitopurkkia mukanaan.
Kaksi prostituoitua keskustelee ravintolassa.
Viereisessä pöydässä keskustelee kaksi ohjelmistokehittäjää.
Kumpikin keskustelu alkoi samoilla sanoilla:
- Millä alustalla työskentelet?
Venäjän keisari Aleksanteri II oli katsomassa junaradan rakennustöitä. Hän kysyi insinööriltä, että miksi nuo raiteet kapenevat horisontissa.
Tähän insinööri vastasi:
- Se johtuu perspektiivistä.
Keisari huusi insinöörille:
- Venäjän rautateissä ei käytetä perspektiiviä!
Mitä yhteistä on insinöörillä ja vatupassilla?
- Kumpikin osaa näyttää virheen, mutta ei osaa korjata sitä!











