


Yhteistyökumppanin mainos:


Turkulainen osti uudet kengät, mutta pani ne heti kotiin päästyään kaappiin.
-Mikset sinä käytä uusia kenkiä? miehen vaimo ihmetteli.
-Olkoon nyt jonkin aikaa kaapissa, turkulainen tuumi. Myyjä sanoi, että ne puristavat pari ensimmäistä viikkoa.
Turkulaispoika oli Helsingissä käymässä ja näki Stockmannilla ensi kertaa hissin. Siihen meni muuan mummeli.
Hetken kuluttua kuului kilahdus, hissin ovi aukesi taas ja siitä astui ulos hemaiseva pimu.
- Ku mää tän muil kerron, ni ei kyl kukka usko!
Mitä turkulainen kardinaali sanoi konklaavissa?
- Ei kellä sattus kuivi klapei olema?
Mistä tietää että Turkulainen on tullut vanhaksi?
- Kun se ei ajele enää kännissä fillarilla Ruisrockiin.
Turkulaiset Anna Mäki ja Usko Kylmänen tapasivat kutsuilla ja fiksuina ihmisinä tietenkin esittäytyivät toisilleen:
- Mäen Anna, sanoi daami.
- Kylmäsen Usko, vastasi toinen.
Masokisti etsi itselleen kantakahvilaa. Huonoa kahvia ja kuivaa pullaa tylyn palvelun kera sai toki monestakin paikasta, mutta vaikeinta oli löytää kuppilaa, johon tuli Turun sanomat.
Mikä on ainoa hyvä puoli Turussa?
- Ajatelkaa millaista olisi, jos kaikki turkulaiset asuisivat ympäri Suomea.
Kuinka monta turkulaisvitsiä on olemassa?
- Kolme. Kaikki muut ovat tositapauksia.
Miksi Turkulaisilla on pysty nenä ja suipot korvat?
Siksi, koska synnytyslaitoksella vauvat nostetaan korvista ylös, laitetaan nenä ikkunaan ja sanotaan:
- Katso tuonne päin poika, siellä on Tampere!
Tamperelaismies kävi Turussa ja kehaisi kaverilleen:
- Kyä näät turkulaiset likat on niiv viisaita, kun ne pystyy kärestä kattomalla sanoon, että kunka iso miähellä o!
Ja jatkoi:
- Se likka nääs otti mun käteni ja sano: Voi, ku su kätes o ni iso ja mulku o ni pieni!








