


Mainos:


Neuvostoliittolaisessa vankilassa oli kolme miestä samassa sellissä. Aikansa kuluksi he alkoivat siinä sitten kertoilla tarinoitansa siitä, miten joutuivat vankilaan.
Ensimmäinen kertoi:
- Tulin työpaikalle 10 minuuttia etuajassa, ja siitä hyvästä sain 2 vuoden tuomion työaikalain rikkomisesta.
Toinen tähän:
- Minä taas tulin töihin 15 minuuttia myöhässä, ja sain 3 vuotta linnaa sabotaasista.
Kolmas totesi vaisusti:
- Minulla kävi sitten niin, että satuin eräänä aamuna tulemaan ajallaan töihin. Antoivat 10 vuoden tuomion, kellon varastamisesta.
Vanki pääsi lomalle ja hänelle kerrottiin, että palattuaan hän joutuisi perusteelliseen ruumiintarkastukseen huumeiden salakuljetuksen estämiseksi.
Vanki palasi ja lääkäri huomasi karhunlangan pätkän roikkuvan vangin takapuolesta.
- Ahaa, lääkäri sanoi ja veti langasta.
Langan toiseen päähän oli sidottu muikku.
- Tuleeko kalaa? vanki kysyi.
Vanki kysyi uudelta vangilta:
- Mitä sä täällä teet?
Toinen vastasi:
- Täällä on ilmainen sähkö.
Miksi rosvot eivät koskaan rokkaa kotona?
- Koska he käyvät muutenkin keikoilla.
En voinut uskoa että isäni, joka oli töissä kilpitehtaalla, oli varas.
Mutta kotona huomasin, että kaikki merkit viittasivat siihen.
Vangit mulkoilivat toistensa ruoka-annoksia.
Vanki katsoi lautastaan, missä oli lihakeittoa ja kysyi toiselta vangilta:
- Miksi sinulla on hernesoppaa? Olen ilmoittanut keittiöön olevani kasvissyöjä.
Toinen vanki vastasi:
- Miksi sinulla sitten on lihasoppaa? Olen ilmoittanut keittiöön olevani lihansyöjä.
Vanki vastasi:
- Olen nimittäin siksi täällä vankilassa, kun varastin naapurin lehmän.
Tuomari tutki syytetyn papereita.
- Onpas teillä melkoinen rikosrekisteri. Murto, varkaus, pahoinpitely, ryöstö, raiskaus, raiskaus, raiskaus, raiskaus...
- Joo, mulla kesti aikansa ennen kuin tajusin, mihin kannattaa erikoistua.
- Sain kuusi kuukautta linnaa, kun ajoin liian hitaasti.
- Miksi ihmeessä.
- Auton omistaja sai minut kiinni.
Mikä on pahinta vankilassa?
- Joutuu olemaan seepran puvussa eikä saa juosta vapaasti savannilla.
Vankilan pastori meni jututtamaan Kallea, jolla oli pitkä tuomio.
Pastori:
- Nuori ystäväni, miksi sinäkin istut täällä?
Vanki:
- Jaa-a, totesi Kalle. Kun tuo ikkunaluukku on niin saatanan pieni.











