


Yhteistyökumppanin mainos:


Tamperelaismies kävi Turussa ja kehaisi kaverilleen:
- Kyä näät turkulaiset likat on niiv viisaita, kun ne pystyy kärestä kattomalla sanoon, että kunka iso miähellä o!
Ja jatkoi:
- Se likka nääs otti mun käteni ja sano: Voi, ku su kätes o ni iso ja mulku o ni pieni!
Mitä eroa on turkulaisella sinkkumiehellä ja aviomiehellä?
- Aviomies lukee Uutissii Turust ja sinkkumies Uu tissii Turust.
Turkulaisten avioliitot päättyvät kaikki onnettomasti.
- Puolet avioeroon ja puolet kuolemaan.
Kuka on turkulaisen paras kaveri?
- Se on Mulkukka. Aina kun turkulainen tulee kotiin, hän kysyy: Onk mul kukka soittanu?
Miksi Turkulaisilla on pysty nenä ja suipot korvat?
Siksi, koska synnytyslaitoksella vauvat nostetaan korvista ylös, laitetaan nenä ikkunaan ja sanotaan:
- Katso tuonne päin poika, siellä on Tampere!
Mistä tuntee turkulaisen pummin?
- Sillä on Matti ja Teppo kukkarossa.
Istuipa kerran eräs turkulainen mies puiston penkillä. Hänen viereensä istahti hieno rouva pikkuruisen koiransa kanssa.
Mies kysyi ystävällisesti:
- Minkä rotuinen koiranne on?
Rouva vastasi koppavasti:
- Hän on turkulaisen ja simpanssin risteytys.
Mies:
- Niinkö? Sittenhän se on sukua meille molemmille!
Mitä turkulainen kardinaali sanoi konklaavissa?
- Ei kellä sattus kuivi klapei olema?
Minkähän takia Suomessa on turkulaisia, eikä kameleita?
- Koska arabit saivat valita ensin.
- “Eikö tohon Lukkoon mikään Tepsi“, kysyi turkulainen toiselta.
- “Eiköhän tuolta hihasta vielä jonkinlaista Ässää löydy“, vastasi toinen.








