


Yhteistyökumppanin mainos:


Turkulaiset Anna Mäki ja Usko Kylmänen tapasivat kutsuilla ja fiksuina ihmisinä tietenkin esittäytyivät toisilleen:
- Mäen Anna, sanoi daami.
- Kylmäsen Usko, vastasi toinen.
Tamperelaismies kävi Turussa ja kehaisi kaverilleen:
- Kyä näät turkulaiset likat on niiv viisaita, kun ne pystyy kärestä kattomalla sanoon, että kunka iso miähellä o!
Ja jatkoi:
- Se likka nääs otti mun käteni ja sano: Voi, ku su kätes o ni iso ja mulku o ni pieni!
Mitä on kaksisataa turkulaista Aurajoen pohjassa?
- Hyvä alku.
Turkulaismies suihkussa:
- Tulinks mää vai onks toi hoitoainetta?
Jos Anna Puu olisi turkulainen, mikä hänen nimensä olisi?
- Onk mittä klapei?
Miksi Turkulaisilla on pysty nenä ja suipot korvat?
Siksi, koska synnytyslaitoksella vauvat nostetaan korvista ylös, laitetaan nenä ikkunaan ja sanotaan:
- Katso tuonne päin poika, siellä on Tampere!
Masokisti etsi itselleen kantakahvilaa. Huonoa kahvia ja kuivaa pullaa tylyn palvelun kera sai toki monestakin paikasta, mutta vaikeinta oli löytää kuppilaa, johon tuli Turun sanomat.
Mistä tietää että Turkulainen on tullut vanhaksi?
- Kun se ei ajele enää kännissä fillarilla Ruisrockiin.
Hesalaisilla on Linnanmäki ja manselaisilla Särkänniemi. Mitä on turkulaisilla?
- Tienviitta Tampereelle.
Turussa laulaja Anna Puun nimi sanotaan:
- Anna Klapei.








