


Yhteistyökumppanin mainos:


Mitä on kaksisataa turkulaista Aurajoen pohjassa?
- Hyvä alku.
Turkulaisten avioliitot päättyvät kaikki onnettomasti.
- Puolet avioeroon ja puolet kuolemaan.
Hesalaisilla on Linnanmäki ja manselaisilla Särkänniemi. Mitä on turkulaisilla?
- Tienviitta Tampereelle.
Tamperelainen poika pyrki uimavalvojaksi ja työhaastattelija kysyi:
- Tiedätkö miten turkulainen pelastetaan hukkumasta?
Poika:
- En.
Työhaastattelija:
- No hyvä, saat paikan!
Mitä turkulainen tekee, kun Tepsi voittaa Suomen mestaruuden?
- Sammuttaa Playstationin.
Turkulaismies suihkussa:
- Tulinks mää vai onks toi hoitoainetta?
Istuipa kerran eräs turkulainen mies puiston penkillä. Hänen viereensä istahti hieno rouva pikkuruisen koiransa kanssa.
Mies kysyi ystävällisesti:
- Minkä rotuinen koiranne on?
Rouva vastasi koppavasti:
- Hän on turkulaisen ja simpanssin risteytys.
Mies:
- Niinkö? Sittenhän se on sukua meille molemmille!
Turkulaispoika oli Helsingissä käymässä ja näki Stockmannilla ensi kertaa hissin. Siihen meni muuan mummeli.
Hetken kuluttua kuului kilahdus, hissin ovi aukesi taas ja siitä astui ulos hemaiseva pimu.
- Ku mää tän muil kerron, ni ei kyl kukka usko!
Radiosta kuului:
- Ja seuraavaksi uutiset ja sää...
Turkulainen:
- Ai mää vai?
Aurajoki tulvi ja autoilijoita kiellettiin ajamasta autolla keskustaan. Kuitenkin veden keskeltä auton katolla seisoi turkulainen viittilöimässä apua.
Pelastajien saapuessa herralta kysyttiin tiukkaan sävyyn, miksi tämä ajoi autonsa opastetauluista huolimatta veden keskelle?
Turkulainen vastasi ja sanoi:
- Kyllä mä näin, että vettä siellä on ja paljon, mutta ensimmäisessä kyltissä luki: TUL-VA.








