


Yhteistyökumppanin mainos:


Eri kansallisuuksista koostuva pöytäseurue oli tullut ravintolaan. He kukin tilasivat lasillisen viiniä, mutta kun viinit tuotiin, he huomasivat, että jokaisessa lasissa oli kärpänen.
- Ruotsalainen vaati uutta viiniä samaan lasiin.
- Englantilainen vaati uutta viiniä uuteen lasiin.
- Suomalainen otti kärpäsen viinistä ja joi viinin.
- Venäläinen joi viinin kärpäsineen.
- Kiinalainen söi kärpäsen, mutta jätti viinin juomatta.
- Juutalainen pyydysti kärpäsen ja myi sen kiinalaiselle.
- Romani joi kaksi kolmasosaa viinistä ja vaati sen jälkeen uutta viiniä.
- Norjalainen otti kärpäsen ja lähti pyydystämään turskaa.
- Irlantilainen jauhoi kärpäsen viinin sekaan ja lahjoitti juomansa englantilaiselle.
- Amerikkalainen haastoi ravintolan oikeuteen ja vaati 65 miljoonan dollarin vahingonkorvauksia henkisistä kärsimyksistä.
- Skotti tarttui kärpästä kurkusta ja karjui: ”Nyt jumalauta oksennat kaiken minkä joitkin!”
Mikä on vaarallinen puoli kurkunviljelyssä?
- Yllättävän hyvä satokausi.
Miten niin, muka?
- Se voi johtaa vakavaan alkoholismiin.
Miten niin, muka?
- Mikä kurkusta tulee, se kurkusta menee.
Ahti Karjalainen istui pariisilaisessa katukahvilassa ja siemaili konjakkia.
Ranskalainen raittiusintoilija saapui paikalle ja huomautti:
- Tiedättekö, että alkoholi tappaa miljoona ranskalaista vuosittain?
Ahti Karjalainen jatkoi juomistaan ja totesi:
- Mitä se minun juomiseeni kuuluu, minä olen suomalainen.
Molemmat joivat sitten kunnon ryypyt väkeviä irvistämättä, johon amerikkalainen sitten reagoi nousemalla pystyyn, heittämällä kolikon ilmaan, ampumalla siihen keskelle reiän, ja sanomalla:
- Bill, Buffalo Bill.
Silloin venäläinen nousi seisomaan, vetäisi housuistaan kolme kivestä, ja sanoi:
- Bill, Tsernobill…
Kreivi Krapulalla oli kaksi poikaa, jotka olivat syntyneet peräkkäisinä päivinä.
- Ensin oli Oton päivä, sitten oli Yrjön päivä...
Venäläinen isä kertoi pojalleen:
- Tiedätkö Vladimir, että tuolla joen vastarannalle juoppo näkee neljä koivua, vaikka niitä on vain kaksi.
Vladimir:
- Isä, siellä on vain yksi koivu.
Kaksi miestä juttelivat baaritiskin ääressä.
- Millaista juomaa on jajaja?
- Miten niin?
- No kun siinä Kuustosen kappaleessa lauletaan, että “join murheisiin taas liikaa jajajaa“.
Mies oli tissutellut pitkin päivää juomalla viinaa melkein mitä sielu vain sietää...
Lähti sitten tuiskeessa mopollaan viinakasseineen naapurin Jontun luokse jatkamaan juominkeja. Matkalla törmäsi sitten puuaitaan niin, että aitapuut sinkoilivat edestä pois joka suuntaan, ja mies lensi lopulta kaaressa ajokkeineen pusikkoon.
Vietiin loukkaantunut ja tajuton mies sitten sairaalaan suoraan teho-osastolle.
Parin vuorokauden päästä mies tuli viimein tajuihinsa, ja kun lääkäri näytti röntgenkuvaa katkenneista kylkiluista, mies katseli ihmeissään kuvaa, ja yritti kovin arvata mistä oikein oli kyse.
Lopulta mies sanoi:
- Joo, kyllä minä tuon portin muistan! Mutta missä miun mopo on?
Poika kysyi isältään mietteliäänä:
- Isä, mitä tarkoittaa alkoholisti?
Isä vastasi asiallisena:
- Katsohan tuonne joen toiselle puolelle. Siellä on neljä koivua. Alkoholisti olisi sellainen, jonka mielestä siellä on kahdeksan koivua.
Poika:
- Isä, minä näen vain kaksi koivua.
Nalle Puh ja Nasu olivat Ihaa -aasin luona ryypiskelemässä.
Muutaman tunnin päästä juomat alkoivat olla lopussa, joten Puh soitti Risto Reippaalle ja pyysi häntä tuomaan lisää juotavaa.
Risto Reipas:
- Kyllä minä voin tuoda. Mutta missä te oikein olette?
Nalle Puh sammalsi:
- Ihaan pihaalla...











