


Yhteistyökumppanin mainos:


Matematiikan tunnilla opettaja sanoi:
- No niin, kysyn teiltä kohta jonkun kysymyksen ja te vastaatte HETI onko selvä?
Oppilaat ilmoittivat ymmärtävänsä nyökkäämällä.
Opettaja jatkoi:
- Ville paljonko on 6+5?
Ville vastasi:
- HETI!
Poika tuli koulusta ja vaipui umpiväsyneenä sohvalle.
Poika valitti:
- Tänään oli kolme tuntia ruotsia. Se oli kamalaa.
Äiti lohdutti:
- Mutta ajattelepa ruotsalaisia. Ne joutuvat puhumaan sitä kaiket päivät.
Kaksi oppilasta juttelivat:
- Meidän opettaja ei ole koskaan ennen nähnyt lepakkoa!
- On varmasti.
- Eikä ole! Piirsin tänään paperille lepakon ja hän kysyi, mitä se esittää.
Opettaja maantiedon tunnilla:
- Kalle, näytä kartalta Punainenmeri.
Pikku-Kalle:
- Vaikea näyttää, kun kaikki ovat sinisiä.
Poika toi kotiin surkean koulutodistuksen.
Isä katsoi kulmien alta ja tuumasi pojalle:
- Noin huonosta todistuksesta pitäisi saada selkäsauna.
Poika:
- Olen samaa mieltä, isä. Minäpä tiedän, missä opettaja asuu.
Äiti otti pikku-Kallen puhutteluun.
- Kuuleppas Kalle, juttelin tänä aamuna opettajasi kanssa. Kerropa sinäkin omia mietteitäsi siitä, kuka on teidän koulun laiskuri?
Pikku-Kalle pohti hetken aikaa, mutta ei osannut sanoa mitään...
Äiti yritti vielä:
- Kuka siis teidän koulussanne on se, joka vain katselee muita tekemättä mitään, kun muut kirjoittavat ja laskevat ahkerasti?
Pikku-Kallen ilme kirkastui:
- Sehän on opettaja!
Kuinka monta kirjainta on aakkosissa?
- Kymmenen.
Ekaluokkalainen seisoi tien varressa ja itki.
Ohikulkija kysyi:
- Miksi itket?
- No, kun yhtään autoa ei tule!
- Mitä itkemistä siinä on?
- No, kun koulussa opetettiin, että tien yli saa mennä vasta, kun auto on mennyt ohi!
Oli uskontotunti ja oppilaiden piti piirtää kuva, joka liittyi johonkin raamatun tapahtumaan. Meni vain viisi minuuttia, kun Pikku-Kalle palautti piirroksen. Siinä oli auto, jonka sisällä oli kolme henkilöä. Opettaja kysyi Pikku-Kallelta: - Miten tämä piirustus liittyy raamattuun? Pikku-Kalle vastasi: - Sehän on kuva siitä, kun enkeli ajoi Aatamin ja Eevan pois paratiisista.
Opettaja kysyi oppilailta:
- Tietääkö joku, mikä on komeetta?
Pikku-Kalle vastasi innokkaana:
- Tähti, jolla on pitkä häntä.
Opettaja:
- Oikein. Sanohan yhden nimi.
Pikku-Kalle:
- Lassie.











